luni, 18 mai 2015

Cum sa ne crestem copiii corect

Buna ziua! Eu sunt Alina, am 36 de ani si am doi copii frumosi, un baietel de 6 ani si o fetita de 3 luni si jumatate.
M-am gandit mult la subiectul despre care vreau sa scriu. Si stiu, vreau sa va scriu despre ce ma doare cel mai mult: greselile pe care le-am facut cu primul copil si pe care nu am de gand sa le mai repet la cel de-al doilea, oricare ar fi sfaturile binevoitoare ale celor din jur.
In primul rand, haideti sa vorbim despre alaptare.L-am alaptat pe Tudor, primul meu copil 1 an si jumatate. Ca la primul copil, am avut frici nenumarate. Colicile mi s-au parut a fi balauri cu sapte capete. I-am dat orice ni s-a prescris, chiar si un preparat indicat de medicul neonatolog care continea beladona. Nici un efect notabil. Pe la 2-3 luni, in timp ce bebelusul nostru plangea noapte de noapte, i-am dat babycalm ceai. Greseala a fost ca nu l-am gustat. Aveti grija dragi parinti, acest ceai contine zahar. Mult. In nici un caz zaharul nu face bine sistemului digestiv al unui bebelus. Tudor ingurgita rapid cate un biberon de baby calm dar efectele contra colicilor se vedeau doar pe moment, copilul tot plangea noapte de noapte. Toata lumea ma intreba de ce dau ceai cu biberonul unui copil alaptat exclusiv pentru ca asta il dezvata de suptul la san. Nu s-a intamplat asta. Tudor a supt 1 an si jumatat si ar mai fi supt in continuare daca nu  il intarcam.
Ce-am invatat din asta? Nu voi mai da niciodata bebelusului nimic din ce eu personal nu am gustat. In nici un caz nu voi mai da zahar bebelusului si voi incerca sa il tin departe de zahar cat mai mult timp. In plus, dupa cum m-am informat abia la a doua sarcina, bebelusul alaptat exclusiv, si chiar cel alimentat cu lapte praf, nu are nevoie de apa sau de ceai pana la 6 luni,cand va fi hranit cu alimente solide. Organizatia Mondiala a Sanatatii a confirmat asta prin numeroase studii si orice mamica se poate informa usor in acest sens. Nu e nevoie sa va spun ca ma lupt zilnic cu soacra mea si chiar cu mama care imi sugereaza sa-i dau apa sau ceai bebelusei mele (celui de-al doilea copil) pentru ca "asa au facut ele", "asa e bine", "se constipa fata", "laptele tau e prea gras", "ii e sete".
A doua greseala in ceea ce priveste alaptatul a fost cea referitoare la alaptatul de noapte. Cand Tudor a implinit un an, l-am dus la un control de rutina la un medic pediatru. Renumita doamna m-a sfatuit abrupt sa ii scot copilului mesele de noapte ca gata, e mare, nu mai are nevoie de laptic noaptea. Eu nu m-am informat si am luat-o de buna. Au urmat nopti epuizante de plimbari nocturne cu Tudor in brate care plangea de dor de laptic si de mama lui. Mamici, nu faceti asta. Nu hotaram noi daca bebelusului ii e foame sau nu noaptea sau daca are nevoie de mama lui sau nu. In plus, lactatia e stimulata cel mai mult noaptea asa ca alaptatul de noapte e foarte important!
Am facut multe greseli cu primul meu copil pe care nu vreau sa le mai repet acum. Cand avea Tudor 4 luni si jumatate, medicul de familie mi-a recomandat sa incep diversificarea cu sucuri de fructe. Nici acum, dupa 6 ani, nu inteleg de ce. Tudor nu era constipat, ii mergea foarte bine exclusiv alaptat la san. De ce m-a grabit? De ce am ascultat-o? De ce nu m-am informat? Dragi mamici, bazati-va pe instinctul vostru. dar si pe informatii clar verificateDiversificarea incepe la 6 luni cu legume. Asta e regula. Dar comuncati cu bebelusul si simtit ce vrea el, ce-i place.
Si nu in ultimul rand: informati-va temeinic inainte de a lua decizii!


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu